شعار سال
شنبه 31 شهریور 1403
  • 1402/07/22 - 21:55
  • - تعداد بازدید: 151
  • - تعداد بازدیدکننده: 149
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان:

آموزش مهارت چرم دوزی ویژه زندانیان ارائه خواهد شد

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ا ی استان لرستان از ارائه دوره های مهارتی صنایع دستی و چرم دوزی با محوریت اشتغال آفرینی در سطح زندان های استان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان، در راستای فراهم سازی مقدمات آموزش منجر به اشتغال پایدار در حوزه صنایع دستی در زندان‌ها و کمپ‌های ترک اعتیاد سراسر استان، نشست صمیمانه مدیران کل آموزش فنی و حرفه ای و زندان های استان با محمود ارجمندی کارآفرین موفق حوزه چرم، برگزار شد.
 در این دیدار که معاونین و مسئولین اشتغال هر دو دستگاه حضور داشتند پیرامون آموزش صنایع دستی متنوع تر و پرفروش به زندانیان و فراهم نمودن فعالیت و سرمایه گذاری بخش خصوصی  در زندان های استان که در نهایت منجر به ایجاد اشتغال و درآمد پایدار برای زندانیان می شود،تبادل نظر شد.
در ابتدای این نشست محمود ارجمندی،کارآفرین حوزه چرم، به معرفی محصولات تولیدی در استان پرداخته و گفت: کارگاه های تولیدی چرم قادر به تولید انواع محصولات چرمی از جمله: کیف،کفش و انواع زیورآلات چرمی و... هستند. 
وی افزود: با گسترش همکاری ها با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان، توانستیم کارگاه تولیدی آموزشی را در هفته دولت راه اندازی کنیم و هم اکنون می توانیم علاوه بر آموزش متقاضیان، با ارائه گواهینامه های مهارتی و ایجاد شوق و انگیزه در هنرجو، ایشان را برای راه اندازی کسب و کار هدایت و همراهی کنیم.
ارجمندی گفت: هنرجویان پس از پایان دوره های آموزشی مدتی را به عنوان کارآموز و با دریافت حق الزحمه، برای آشنایی با بازار کار و مراحل تولید و فروش محصولات می توانند با استفاده از مواد اولیه ایی که در اختیار آنان قرار می دهیم، در قسمت تولید کارگاه های ما فعالیت نموده و از نزدیک با روند تولید محصولات، بازاریابی و فروش آشنا شوند تا در ادامه بتوانند اشتغال آفرینی کنند.
در ادامه این نشست که در اداره کل زندان های استان برگزار شد، کشوری، مدیرکل، ضمن تشکر از همراهی و همکاری های مستمر مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان، اظهار داشت: جامعه هدف ما جامعه ای خاص است در تعامل با این قشر، می طلبد تعامل با حساسیت افزون تری داشته باشیم.
کشوری در ادامه گفت: کارآفرینی در حوزه زندان موفق است که در فرد زندانی ایجاد انگیزه کند، و لمس این قضیه با تولید و فروش کار و دریافت عایدی حاصل از تلاش و مهارتی است که آموزش دیده است.
وی تاکید کرد: دغدغه آموزش و اشتغال را داریم بنابراین در این مسیر، از هیچگونه همراهی و همکاری دریغ نمی کنیم، در همین راستا، برای کارآفرینان فعال دراین حوزه نیز تسریع روند دریافت تسهیلات را پیگیری می کنیم.
مدیرکل زندان های استان در ادامه  ارزیابی و سنجش مدون و دقیق مهارت‌آموزان توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه ای را ارزنده دانست و جدیت در این امر را منجر به تربیت کارآموز ماهر دانست. 
کشوری در بحث آموزش هنر صنایع دستی، بیان داشت: همچنان که خداوند متعال، خالق همه ماست و به مخلوقین خود عشق می‌ورزد، ما مخلوقاتش نیز به فرزندان خود و هنرمند نیز به محصول تولید دست و خلاقیت خود، به عنوان مخلوق و زائیده هنر خود می‌نگرد. از این حیث است که روی کارهای هنری نمی‌‌شود، قیمت گذاشت.
در ادامه این نشست مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان، ضمن اشاره به جوامع هدف 19 گانه آموزش های مهارتی، گفت: زندانیان و افراد گرفتار در دام اعتیاد از جمله اقشار مهم جوامع هدف ما هستند تا بتوانیم پس از ارائه آموزش های مهارتی و توانمندسازی افراد، آنها را برای بازگشت به جامعه و ورود بازار کسب و کار، آماده سازیم.
معتمدی گفت: هدف ما علاوه بر آموزش و ارائه مهارت بین المللی به این افراد، دادن آموزش منجر به اشتغال هم در حین گذران دوره حبس و هم بعد از رهایی از زندان است، تا فرد ماهر با ایجاد شغل مناسب، درآمد و اقتصاد خانوار خود را رونق بخشیده و بازگشت به زندان ها به حداقل برسد.
 وی افزود: با این هدف و در همین راستا، با همکاری و مشارکت کارآفرین محمود ارجمندی در حوزه تولید و فروش محصولات چرمی و صنایع دستی و... قصد داریم دوره های آموزشی از صفر تا صد را در زندان های سطح استان، اجرایی کنیم. 
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان در پایان با اشاره به روند اجرای دوره های مهارتی، گفت: تجهیز کارگاه، تهیه مواد اولیه، آموزش زندانیان، تولید و فروش محصول را در پیش داریم، به گونه ای که زندانی در حین گذران دوره محکومیت، توانمندی لازم را بدست آورده و همچنین با بازار فروش محصولات آشنا شود و بتواند حرفه ای جدید را راه اندازی نماید، که این مهم همکاری و هم افزایی بیش از پیش دست اندرکاران بخش دولتی و خصوصی را می طلبد. 
در ادامه، به منظور آشنایی با ظرفیت ها و بستر های موجود در مرکز آموزش مهارتی روستای دارایی، علیرضا تیموری، معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی و محمود ارجمندی، کارآفرین برتر حوزه چرم، از این مرکز، بازدید نمودند.
 
 
گزارش تصویری :
نشست مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان با کارآفرین حوزه چرم
 
 
نشست با مدیرکل زندان های استان
 
 
 
 
 
دیدار از مرکز روستای دارایی
 
 
 
 
  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 106635
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب