شعار سال
شنبه 31 شهریور 1403
  • 1402/06/09 - 21:57
  • - تعداد بازدید: 119
  • - تعداد بازدیدکننده: 118
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
معتمدی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان:

آموزش های فنی و حرفه ای منعطف و استانداردهای آموزشی برمبنای بازار کار قابل تعریف و ارائه است.

آئین انعقاد تفاهم نامه همکاری فی مابین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان و دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر شهرستان خرم آباد، برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان؛ در جلسه انعقاد تفاهم نامه همکاری فی مابین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر، معتمدی با تاکید بر فراگیر بودن آموزش های مهارتی، گفت: آموزش های فنی و حرفه ای منعطف و استانداردهای آموزشی بر مبنای بازار کار قابل تعریف و ارائه است.
در این نشست معتمدی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان با برشمردن ظرفیت‌ها و پتانسیل بالا و گسترده سازمان آموزش فنی و حرفه ای در ارائه آموزش‌های منتهی به شغل، انعطاف پذیری، فراگیر‌بودن و تقاضامحور بودن آموز‌ش‌های مهارتی را از ویژگی‌های منحصر بفرد دوره های مهارتی خواند.
معتمدی هم‌چنین از وجود بیش از ۹۰۰۰ استاندارد شایستگی و ۳۰۰۰  استاندارد حرفه و شغل در سازمان خبر داد و هم‌افزایی دو طرف را به نفع جوانان و جامعه دانست. 
وی افزود: با توجه به نیاز جوامع هدف مهارتی و به همت واحد پژوهش این اداره کل استانداردهای مهارتی براساس تقاضای بازار کار، متقاضیان مهارتی  و کارجویان تعریف می شود که این مهم باعث سرعت بخشی در مهارت آموزی و بالا بردن بهره وری آموزشی شده است.
معتمدی در ادامه با اشاره به جوامع هدف 19 گانه مهارت آموزی و رسالت آموزش های فنی و حرفه ای در ارائه دوره های علمی و عملی  ویژه متقاضیان مهارتی و ارتقا مهارت شاغلین و متخصصین، گفت: دانشگاه یکی از شرکای اجتماعی و دانشجویان و فارغ التحصیلان با توجه به نقش مهم ایشان در آینده کشور از مهمترین جوامع هدف آموزش های مهارتی هستند.
وی افزود: خوشبختانه با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری (ره) در گام دوم انقلاب به گسترش نهضت مهارت آموزی و با همت دولت مردمی اقدامات موثری در ارتقا کمیت و کیفیت آموزش های فنی و حرفه ای انجام شده است که از جمله آنها می توان به ارائه دو طرح کهاد و نخلستان ویژه دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی اشاره کرد.
معتمدی گفت: طرح مهارت آموزی کهاد ویژه دانشجویان در حال تحصیل می باشد تا دانشجویان در کنار رشته اصلی در حال تحصیل خود، دوره‌‌‌های آموزشی مهارتی معادل ۱۸ واحد درسی در حدود ۵۰۰ ساعت آموزش مهارتی را به‌عنوان رشته‌های فرعی فرا گرفته و برای حضور در بازارکار آمادگی لازم را کسب نمایند و در طرح مهارت افزایی نخلستان ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی که متناسب با رشته آنان بازار کاری وجود ندارد و در قالب این طرح به آن‌ها در مدت ۶ ماه مهارت‌‌‌های فناوری اطلاعات (IT) و کسب و کارهای جدید در حوزه نوآوری، کارآفرینی، فناوری‌های نوین یا دانش بنیان  با هدف ارتقای ظرفیت اشتغال‌پذیری به این قشر ارائه می شود تا دانش و مهارت، منجر به ایجاد شغل پایدار شود.
معتمدی در ادامه ضمن اشاره به مراکز آموزش های مهارتی جوار دانشگاه های استان، اظهار کرد: همچنین در راستای اجرای طرح توانمندسازی مهارتی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی و با رویکرد اشتغال، مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی TMC در دانشگاه به ارائه خدمات آموزشی و مهارتی می پردازد که امیدواریم با گسترش همکاری و هم افرایی ظرفیت ها بزودی در دانشگاه علمی و کاربردی فرهنگ و هنر نیز این واحد راه اندازی و علم و عمل در کنار هم فرد ماهر متخصص را وارد جامعه نماید.
در ادامه؛ شفافی رئیس دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر خرم‌آباد نیز بیان داشت: دانشگاه ما به لحاظ گستردگی طیف رشته‌های تحصیلی، تنها مرکز فرهنگ و هنر در غرب کشور است.
شفافی خصوصیت بارز رشته های دانشگاهی فرهنگ و هنر را به معنای واقعی کلمه، کاربردی خواند و از دوره های کوتاه‌مدت همراه تسهیلات بانکی برای متقاضیان و اخذکنندگان مدارک از آن دانشگاه خبر داد. 
رئیس دانشگاه فرهنگ و هنر خرم آباد ضمن استقبال از طرح های مهارت آموزی ویژه جوامع دانشگاهی، گفت: پیوند علوم دانشگاهی و مهارت آموزی حلقه مفقوده بازار کسب و کار که همانا وجود افراد دارای تخصص و مهارت است را فراهم خواهد کرد، و مطمئنا انعقاد و اجرای تفاهم نامه های همکاری با محوریت گسترش فعالیت های هر دو نهاد و هم افزایی ظرفیت ها و فراهم نمودن بسترهای تربیت و پرورش جوانان آینده ساز میهن، مسیر اشتغال و کارآفرینی را هموار خواهد کرد.  
گزارش می افزاید؛ در این نشست، شفافی رئیس و منصوبی مسئول امور اداری دانشگاه علمی کاربردی  فرهنگ و هنر، همچنین معتمدی مدیرکل، درویشیان رئیس آموزش و کریمی رئیس مرکز تخصصی کسب و کار سپهبد سلیمانی حضور داشتند.
 

 

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 104673
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب