شعار سال
شنبه 31 شهریور 1403
  • 1402/04/12 - 22:18
  • - تعداد بازدید: 140
  • - تعداد بازدیدکننده: 138
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
معتمدی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان:

آموزش های مهارتی برای آینده مشاغل و مشاغل آینده با هدف توانمندسازی جوانان در سطح استان ارائه می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان، معتمدی ، مدیرکل، از ارائه آموزش های مهارتی برای آینده مشاغل و  مشاغل آینده با هدف توانمندسازی جوانان در سطح استان خبر داد.

 

 

در سمینار تخصصی بیکاری و نقش آموزش های مهارت محور در رفع آن که با ریاست ابراهیمی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان و با حضور فعال دانشگاه، صنعت و دستگاه های اجرایی به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای استان لرستان برگزار شد، معتمدی ضمن اشاره به اجرای دو طرح مهارت آموزی کهاد و نخلستان ویژه دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی که با جدیت در دانشگاه های سطح استان در حال اجراست؛ افزود: این اداره کل براساس رسالت آموزشی خود مطابق با استاندارد های آموزشی مهارتی که در بیش از 160 کشور دنیا معتبر است، به ارائه دوره های مهارت آموزی با محوریت اشتغال ویژه جوانان جویای مهارت و کار می پردازد.

 

 

وی در ادامه با اشاره به بروز شدن و  پیدایش مشاغل نوین در دنیا، اظهار کرد: جمعیت قابل توجهی از دانشجویان در آینده ای نزدیک در مشاغلی حاضر خواهند شد که هم اکنون وجود ندارد، بنابراین توجه به مشاغل آینده و کسب مهارت لازم براساس علم نوین جایگاه ویژه ای در کاهش نرخ بیکاری در آینده خواهد داشت.

معتمدی افزود: بر همین اساس بیش از 70 درصد آموزش های فنی و حرفه ای بصورت عملی و علمی با محوریت بازار کار ارائه می شود که خود منجر به جذب نیروی مهارت دیده در بازار کسب و کار می شود.

وی ادامه داد: البته در این مسیر بدنبال نیازسنجی و آسیب شناسی آموزشی هستیم که اولا براساس نیاز بازار کار آموزش های فنی و کاربردی ارائه شود و در ادامه در یابیم که چرا برخی آموزش ها منجر به اشتغال نمی شود؟

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان بیان کرد: متاسفانه جمع کثیری از جوانان همچنان بدنبال شغل های دولتی هستند و فرهنگ سازی در حیطه اشتغال آفرینی و خود اشتغالی، همبستگی و هم افزایی ظرفیت ها و توانمندی های تمامی دستگاه های مرتبط را می طلبد، تا بتوان با تربیت و پرورش جوانان فنی و ماهر بستر مناسب خود اشتغالی را فراهم نمود.

در ادامه ابراهیمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان، به توسعه همکاری بخش صنعت و دانشگاه اشاره نموده و گفت: در بخش صنعت در استان نیاز به احیای بخش های تولیدی است و به تازگی کارخانه ماشین سازی خرم آباد احیا شده است که خود نیازمند نیروی ماهر و متخصص کار است.

وی افزود: نیروی جوان فارغ التحصیل دانش تئوری را به حد کافی در سطح دانشگاه آموخته است و برای ورود به بازار و صنعت نیاز به کسب مهارت و دانش عملی دارد که این مهم هم افزایی دانشگاه ، صنعت و آموزش های فنی و حرفه ای را نیاز دارد، تا  دانش تئوری آموخته شده در دانشگاه با توجه به نیاز صنعت براساس استانداردهای آموزش های فنی و حرفه ای، مهارت لازم برای احراز شغل را فراهم نماید.

 

 

وی در پایان تاکید کرد: بایستی آموزش های مهارتی بازار محور با تقویت زیرساخت ها و فراهم نمودن بسترهای مناسب و همسو نمودن اهداف آموزشی تمامی دستگاه های اجرایی با محوریت کاهش نرخ بیکاری در دستور کار ،دانشگاه، صنعت و دستگاه های اجرایی استان بالاخص اداره کل آموزش فنی و حرفه ای، قرار گیرد.

 

 

 

 

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 101882
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب