شعار سال
شنبه 31 شهریور 1403
  • 1402/04/05 - 23:43
  • - تعداد بازدید: 117
  • - تعداد بازدیدکننده: 116
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
با هدف افزایش اثربخشی و بهره وری فعالیت های آموزشی انجام شد؛

اجرای طرح «نجم» نظارت جامع مهارت در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان

 مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان؛ از اجرای طرح «نجم» نظارت جامع مهارت در راستای افزایش بهره وری و اثربخشی فعالیت های آموزشی در این اداره کل خبر داد.

                                                        

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان، «حشمت اله معتمدی»، استقرار نظام مولد ساز، ارتقاء و بهبود عملکرد مراکز آموزشی، افزایش اثربخشی و بهره وری فعالیت های آموزشی مراکز،  مشارکت و فعال نمودن ارکان اجرایی مراکز، کیفیت بخشی به آموزش های مهارتی سازمان، شناسایی ظرفیت ها و قابلیت ها، بهبود مدیریت منابع پشتیبانی، ارزیابی کلی وضعیت موجود و شناسایی چالش ها، مشکلات مراکز، شناسایی تجهیزات و فضاهای مازاد مراکز را از اهداف اجرای طرح نجم برشمرد.

وی بیان داشت: در طرح مذکور، وضعیت کارگاه های آموزشی و سنجش عملی مهارت و صلاحیت حرفه ای، ابزارها و تجهیزات مازاد در کارگاه ها و فضاها مورد ارزیابی قرار گرفت و  بزودی مولدسازی مراکز هجده گانه آموزشی استان با توجه به نتایج احصاء شده، صورت خواهدپذیرفت.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان با اشاره به احصاء نتایج بازرسی ها، تصریح کرد: کارگاه های آموزشی مراکز استان با توجه به تقاضای بازارکار پیش خواهند رفت و با توجه به نیاز بازار کار و نیاز آموزشی هر شهر، به شهرهای استان به صورت چرخشی منتقل می شود که این مهم، کمکی افزون در مدیریت سرمایه های اداره کل آموزش فنی و حرفه در راستای تحقق نهضت ملی مهارت آموزی در گام دوم انقلاب خواهد بود.

معتمدی با اشاره به حضور تیم ارزیاب از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، بیان داشت: تیم ارزیاب طرح نجم، در این بازرسی ها، به منظور آگاهی از کمیت و کیفیت مراکز آموزش فنی و حرفه ای، پای صحبت های رؤسا و مربیان مراکز نشسته و مسائل مطرح شده را به صورت دقیق مورد بررسی قرار داده تا بر اساس نتایج، با یافتن نقاط قوت و ضعف به صورت اصولی در جهت رفع مشکلات و موانع، به چاره اندیشی بپردازیم.

 

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان با بیان اینکه تیم ارزیاب استان لرستان متشکل از آقایان « مهدی باقری » مدیرکل امور عمرانی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به عنوان سربازرس، « امین اله شریعت » رئیس آموزش اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی به عنوان بازرس و « عباس خواجه علی » رئیس حراست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی به عنوان بازرس بودند، گفت: از موارد مد نظر تیم ارزیاب سازمان، رکن اصلی سازمان یعنی آموزش بود که مبتنی بر واقعیات میدانی صورت گرفت که نتایج حاصل این امر، نقش مهمی در تحقق اهداف و سیاست‌گذاری‌های بهتر سازمان خواهد داشت.

 

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان؛ سربازرس تیم ارزیاب «مهدی باقری»، ضمن حضور و نظارت دقیق بر شیوه کار بازرسان و بازدید از تعدادی از مراکز شهرستان خرم آباد، بررسی اجرایی شدن تفاهم نامه ها،  مولد سازی،  بررسی میزان استفاده مناسب و بهینه از نیروها انسانی شامل کارشناسان، مربیان و . . .،  بررسی وضعیت مشاوره و رهگیری مهارت آموختگان و آسیب شناسی مشکلات موجود در مراکز و اقدامات انجام شده، بررسی میزان پشتیبانی واحدها از امر آموزش و نحوه تأمین نیازهای پشتیبانی، بررسی میزان همکاری رؤسای مراکز با انجمن های صنفی و آموزشگاه های آزاد، بررسی فرآیند بازرسی از آموزشگاه های آزاد و مراکز جوار و بین کارگاهی و روند رسیدگی به تخلفات و شکایات مردمی،  بررسی میدانی سنجش و رضایت ذینفعان،  بررسی وضعیت فیزیکی مرکز و بررسی وضعیت موجود کارگاه های آموزشی از محورهای ارزیابی طرح نجم برشمرد.

مدیرکل امور عمرانی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در مصابحه با خبرنگار خبرگزای صدا و سیمای  استان لرستان، زمان اجرای این طرح در لرستان را هفته پایانی خرداد و از 27 تا 31 خرداد ماه سال جاری اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: اطلاعات لازم هجده مرکز آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان جمع آوری و در دسترس مدیران قرار می گیرد تا آن ها بتوانند تصمیمات به جا و لازم را در جهت ارتقاء کیفی و کمی مراکز و کارگاه های آموزشی اتخاذ نمایند.

 

 

باقری در پایان بیان داشت: هدف از طرح نجم یا همان نظارت جامع مهارتی، شناسایی نخبه ها، ظرفیت ها، تهدیدها و استفاده بهینه از ظرفیت های احصاء شده در راستای فرموده رهبری مدظه العالی در ایجاد جامعه ای پرنشاط، ثروتمند و بسیار پویا است.   

گزارش می افزاید: طرح ابلاغی از سوی ریاست سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، در استان لرستان از موخه 27 تا 31 خردادماه سال جاری در 11 شهرستان استان شامل 13 مرکز ویژه آموزش برادران و 5 مرکز ویژه آموزش خواهران و مجموعاً 18 مرکز آموزشی فنی و حرفه ای دولتی اجرا شد.

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 101637
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب