شعار سال
شنبه 31 شهریور 1403
  • 1402/02/30 - 22:34
  • - تعداد بازدید: 170
  • - تعداد بازدیدکننده: 165
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
در شورای هماهنگی استان لرستان؛

ارائه گزارش عملکرد مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان در حوزه مهارت آموزی منجر به اشتغال

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان؛جلسه شورای هماهنگی دستگاه های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور کریمی‌بیرانوند، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در محل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان، با هدف بررسی عملکرد دستگاه‌های مختلف در حوزه اشتغال و تبیین برنامه های اشتغالزایی و کارآفرینی در سال 1402، برگزار شد.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در ابتدای این جلسه با اشاره به میزان پیشرفت اشتغال در استان، گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسئولیت هماهنگی و نظارت بر اجرای سیاست‌های اشتغال دولت را بر عهده دارد، که با هدف توسعه اشتغال و با تحلیل بازار کار و مقایسه عملکرد دستگا ه های تابعه برنامه های آتی پیشرفت چشم گیری را به همراه خواهد داشت.
کریمی بیرانوند در خصوص هم‌افزایی ظرفیت‌های مشترک برای توسعه اشتغال، گفت: در حل مسئله اشتغال همه نهادهای دولتی و حاکمیتی در کشور مسئول‌اند و در این راستا در دولت مردم برای رفع نواقص سیاستگذاری‌های کلان حوزه اشتغال مسیر ویژه‌ای باز شده است.
وی اظهار کرد: اشتغال بیشتر از آنکه نیازمند تأمین مالی باشد، مسئله‌ای اجتماعی است و باید مهارت آموزی، استعدادیابی، بازارسنجی و آینده پژوهی در سیاست‌ها دخیل باشند.
در این جلسه حاضران ضمن ارائه عملکرد، پیشنهادات و نقطه نظرات خود را در راستای تبیین راهکارهای اجرایی مطرح نمودند.
در ادامه این جلسه، مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان با تاکید بر مهارت آموزی منجر به اشتغال کارجویان، به گزارش عملکرد و فعالیت های اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان لرستان پرداخت و گفت: تمرکز ویژه ما بر اجرای دوره های مهارت آموزی بازار محور و کم سرمایه بر، بالاخص در مناطق حاشیه نشین و اقشار آسیب پذیر جامعه است و امید است با هم افزایی دستگاه های تابعه وزارت متبوع چشم‌انداز مثبتی برای این همکاری ترسیم شود.
معتمدی افزود: پس از استعدادیابی و مهارت آموزی متقاضیان، تسهیل و تسریع اعطای کمک های حمایتی و تأمین مالی طرح های کارآفرینی و توسعه مشاغل خانگی از جایگاه ویژه ای برخوردار است و این مهم هم افزایی تمامی ظرفیت های دستگاه های اجرایی را می طلبد.
 
معتمدی در پایان سخنان خود، اظهار داشت: در مسیر اجرای سیاست‌های هم‌افزایی وزارت تعاون آمادگی کامل داریم و از تمام ظرفیت‌ها و بستر های موجود برای اجرای دوره های مهارت آموزی بازار محور و حل معضل بیکاری کمک خواهیم گرفت.
 
گزارش تصویری:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 100195
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب