شعار سال
شنبه 31 شهریور 1403
  • 1401/12/16 - 00:36
  • - تعداد بازدید: 165
  • - تعداد بازدیدکننده: 163
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

بازدید سرزده مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان از کارگاه آموزشی تولیدی خیاطی

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان، معتمدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان در بازدید از کارگاه مازاد واگذاری به بخش خصوصی، گفت: آموزش های مهارتی و اشتغال آفرینی زمینه ساز امیدآفرینی، خود باوری و پویایی نسل جوان خواهد بود.

معتمدی از اختصاص املاک مازاد مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره یک برادران شهرستان خرم آباد در قالب ماده 5 به کارگاه آموزشی_تولیدی بخش خصوصی، بصورت قرارداد استیجاری، خبر داد.

امروز و  در آستانه میلاد منجی عالم بشریت، معتمدی از کارگاه آموزش خیاطی و تولیدی البسه واگذار شده به بخش خصوصی بصورت استیجاری بازدید نمود،در این بازدید که با حضور معاونین و مسئول حراست انجام شد، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان، ضمن بازدید از قسمتهای مختلف کارگاه، گفت: داشتن مهارت و توانمندی برای ورود به بازار کار، یعنی فرد علاوه بر داشتن توانایی‌های ذهنی،‌ فیزیکی و دانش، باید مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را کسب نماید.

معتمدی گفت: رسالت سازمان آموزش فنی حرفه‌ای، مهارت آموزی است و در این راستا دو هدف مهم  توانمندی نیروی کار در بخش صنعت، خدمات، کشاورزی و هنر و آموزش جوانان جویای کار را دنبال می‌کند.
وی اذعان کرد: برای رسیدن به اهداف توسعه کشور و به لحاظ اهمیت بازار کار، طبق ماده 5 قانون اجاره املاک مازاد به بخش آموزشی و تولیدی و در راستای افزایش بهره وری آموزشی و گسترش مشاغل کم سرمایه بر، کارگاه آموزشی تولیدی پوشاک و البسه در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره یک برادران شهرستان خرم آباد راه اندازی شده است.
وی همچنین با اشاره به آموزش های جوارکارگاهی، افزود: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و در راستای اجرای نهضت مهارت آموزی در گام دوم انقلاب یکی از اقدامات سازمانی اجرای تفاهمنامه مهارت آموزی در محیط واقعی کار است، به همین منظور با صدور مجوز آموزش های جوارکارگاهی برای این کارگاه واگذار شده، علاوه بر تولید، آموزش های مهارتی حین کار نیز ارائه خواهد شد، که این مهم خود منجر به ایجاد شغل به ویژه برای بانوان می گردد.
معتمدی بیان کرد: این کارگاه در مجموع برای بیش از 30 نفر از بانوان علاقمند به رشته خیاطی اشتغال آفرینی خواهد کرد، که این مهم با ارائه دوره های مهارتی ضمن کار فراهم می شود.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان در پایان از افتتاح رسمی این کارگاه در سال جدید با حضور مسئولین بلند پایه سازمان خبر داد و تاکید کرد : با توکل بر خدای منان، علاوه بر این کارگاه، در سال جدید دپارتمان های کشاورزی، ورشو و مرکز آموزش های تخصصی کارآفرینی و مهارت های کسب و کار شهید سپهبد قاسم سلیمانی با حضور ریاست و مسئولین سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، بصورت رسمی افتتاح خواهد شد.
 
گزارش تصویری :
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 97027
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب