شعار سال
شنبه 31 شهریور 1403
  • 1402/08/25 - 21:24
  • - تعداد بازدید: 106
  • - تعداد بازدیدکننده: 106
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

تدوین پیوست مهارتی برای اجرای پروژه ها یک ضرورت مهم برای اشتغال و تأمین نیروی انسانی می باشد / دنیای آینده، دنیای فناوری های مهارت پایه است

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در جلسه شورای آموزشی و اداری استان همدان، تدوین پیوست مهارتی برای پروژه‌های اقتصادی را یک ضرورت مهم برای اشتغال و تأمین نیروی انسانی برشمرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، «مهرداد عظیمی»، توسعه مهارت‌آموزی در هر استان را امری ضروری و از اولویت‌ها دانست و گفت: پیوست رسانه‌ای برای بازنمایی دستاوردها و تبیین اهمیت آموزش‌های فنی و حرفه ای ضروری است.
وی پیوست رسانه ای را از نکات قابل توجه مدیران عنوان کرد و بیان داشت: یکی از نکاتی که باید مورد توجه مدیران قرار گیرد، داشتن پیوست رسانه‌ای در کارها و تهیه مستندهای خبری و آموزشی از فعالیتهاست، زیرا یک معرفی خوب می تواند برای ما آورده‌های زیادی در بر داشته باشد. 
 
*دنیای آینده، دنیای فناوری‌های مهارت پایه است
 
معاون وزیر کار با بیان اینکه دنیای آینده، دنیای فناوری‌های مهارتی است، تصریح کرد: با پیشرفت تکنولوژی و تغییر سریع جهان، منطقی است که مهارت‌های ضروری، برای مشاغل آینده نیز تغییر کنند و در حقیقت دنیای آینده به‌اندازه مهارت استفاده از تکنولوژی‌های جدید، نیازمند فناوری‌های مهارت پایه نیز می باشد. 
 
* پررنگ کردن آموزش‌های مهارتی در برنامه هفتم توسعه به عنوان سند پیشرو کشور
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تدوین برنامه هفتم توسعه کشور گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای با وجود نقش کلیدی که در توسعه سرمایه انسانی کشور دارد، متاسفانه در برنامه هفتم توسعه کشور جایی نداشت، لذا برای رفع این مشکل با رایزنی‌هایی که با اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس داشتیم، توانستیم بندهایی را به برنامه هفتم اضافه کنیم که این مسأله می‌تواند بسیاری از مشکلاتمان را حل کند .
 
*مجوز استخدام در سازمان فنی و حرفه ای صادر شده است
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: باتوجه به بازنشستگی تعدادی از نیروهای سازمان با پی‌گیری‌های صورت گرفته و برگزاری جلسات از طریق سازمان امور اداری و استخدامی کشور، مجوز استخدام را دریافت نمودیم که به‌زودی خبرهای خوبی در این زمینه شنیده خواهد شد.
 وی افزود: یکی از برنامه‌های ما در سازمان آموزش فنی و حرفه ای، حضور در مراکز آموزش فنی و حرفه ای و آشنایی با تلاش و مشکلات آنهاست که در این جلسات علاوه بر حضور رؤسای مراکز، نماینده آموزشگاه‌های آزاد نیز حاضر شده و مسائل خود را مطرح می‌کنند.
 
*نیروی انسانی مهم‌ترین سرمایه هر سازمانی است و توجه به معیشت کارکنان، دغدغه اصلی ماست
عظیمی، بحث معیشت را یکی از مشکلات نیروهای شاغل در مجموعه سازمان عنوان کرد و گفت: من در همه سفرها عنوان کرده ام که همکار سازمان، باید ذهنش از بابت معیشت آسوده باشد تا بتواند به مأموریت‌های خود به نحو احسن بپردازد و البته اگر نیروهای انسانی به مأموریتی که دارند، درست بپردازند، همه مسائل اعم از آموزش، معیشت و ارتقاء صلاحیت حرفه ای که به‌صورت زنجیره ای به هم متصل می باشند، محقق می شود. 
وی از ارتقاء بودجه این سازمان برای سال آینده خبر داد و گفت: طی جلسات متعددی که داشته ایم، ارتقاء خوبی به بودجه دادیم که در این زمینه لازم است کمیسیون برنامه و بودجه به ما کمک کند تا بودجه پیشنهادی ما محقق شود. 
معاون وزیر کار با اشاره به بودجه سفرهای استانی دولت گفت: در سفرهای استانی، بودجه.های خوبی برای سازمان مصوب می‌شود، اما آنچه که مهم می باشد، میزان تخصیص بودجه است؛ زیرا در این راستا ۶ درصد بودجه تخصیص داده شده که این میزان بسیار کم است و لازم است میزان تخصیصی خیلی بیشتر شود.
وی با تأکید بر اینکه مدیریت بودجه، امر مهمی می‌باشد که لازم است مورد توجه مدیران قرار گیرد، اضافه کرد: ما مأموریت داریم، علاوه بر بودجه جاری کشور به سایر منابع بودجه ای نیز توجه کنیم که یکی از این منابع، بنگاه‌های بزرگ اقتصادی کشور هستند که لازم است در این زمینه نیز حضور پیدا کنیم.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، حمایت از مسابقات ملی و جهانی،  امضاء تفاهم‌نامه با دو بانک کشور برای ارائه تسهیلات به آموزشگاه‌های آزاد و راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی مهارت را از اقدامات این سازمان طی ماه‌های اخیر عنوان کرد.
 عظیمی در پایان از راه اندازی پارلمان مدیران، پی‌گیری دیپلماسی مهارتی، رتبه‌بندی مربیان، یکپارچگی شهریه‌ها، بحث پژوهش و جلب توجه مدیران ارشد استان‌ها به ضرورت مهارت‌آموزی را از برنامه‌های در دست اقدام سازمان برای ارتقای جایگاه آن و تحول در راستای ماموریت‌های پیش‌رو عنوان نمود .
در این جلسه «علیرضا شهبازی»، نماینده مردم شریف نهاوند در مجلس شورای اسلامی نیز خاطرنشان ساخت: با توجه به جایگاه و نقش سازمان آموزش فنی و حرفه ای در توسعه انسانی و مهارت‌آموزی، ما از ظرفیت مجلس برای گشایش مشکلات این مجموعه استفاده خواهیم نمود.
بازدید از کارگاه‌های آموزشی مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران نهاوند، حضور در جلسه شورای اداری و آموزشی، نشست با نماینده مردم شریف نهاوند و افتتاح مرکز بین‌کارگاهی شرکت نهاوند از اقدامات رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور در سفر یک روزه به  همدان است.
 
 
 
 
 

 

  • گروه خبری : اخبار ,اخبار ستاد
  • کد خبر : 107851
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تنظیمات قالب