شعار سال
شنبه 31 شهریور 1403
  • 1403/05/01 - 00:19
  • - تعداد بازدید: 56
  • - تعداد بازدیدکننده: 54
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

توسعه و تجهیز زیرساخت‌ها در آموزش فنی و حرفه‌ای استان لرستان در انتظار تصمیمات کلیدی مدیریت کلان استان

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان:
درآمد حاصل از واگذاری املاک مازاد، فرصتی برای تجهیز و بروزرسانی کارگاه‌های مهارت‌آموزی
 
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه‌ای استان لرستان، در دیدار علی پاشایی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان با سعید رازانی، بازرس کل استان لرستان مطرح شد؛
درآمد حاصل از واگذاری املاک مازاد اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان یکی از منابع در راستای تجهیز و بروزرسانی کارگاه‌های مهارت‌آموزی است.
 
علی پاشایی در این دیدار، سازمان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کشور را تنها مرجع آموزش‌های غیررسمی و مهارتی در کشور برشمرد و تاکید کرد: این اداره کل از ظرفیت‌ها و بسترهای آموزشی- مهارتی بالایی برخوردار است که در صورت برنامه‌ریزی صحیح و با بکارگیری کارکنان و مربیان متخصص و کارآمد قادر است با ارائه دوره‌های مهارت‌آموزی بازار محور در تربیت نیروی ماهر مورد نیاز در استان، بسیار موفق ظاهر شود.
 
وی بر چالش‌های موجود در مسیر ترویج مهارت‌آموزی در استان اشاره نمود و اذعان کرد: دستورالعمل دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای با رویکرد ارتقا مهارت و براساس اولویت‌بندی نیازهای آموزشی بازارکار است؛ که در پایان با ارائه گواهینامه‌های مهارتی بین المللی در ایجاد اشتغال پایدار و رونق چرخه تولید نقش موثر و بسزایی دارد، اما متاسفانه شاهد هستیم که برخی دستگاه‌های اجرایی با وجود عدم شناخت کافی در بحث مهارت‌آموزی؛ به اجرای دوره‌های موازی با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌پردازند که این یکی از مهمترین چالش‌ها در تربیت و تعلیم نیروی کارآمد است و بدون شک در رسالت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اختلال ایجاد می‌کند.
 
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بار دیگر معضل کمبود منابع درآمدی را متذکر و از میزان عوارض وضع شده بر دارایی‌های این اداره کل ابراز ناخشنودی کرد و بیان داشت: با عنایت به اینکه منابع درآمدی اندکی در اختیار ماست؛ از مسئولین امر خواستار کاهش عوارض شهرداری براساس نظرات کارشناسی هستیم، که در این راستا انتظار داریم به دور از هر گونه غرض‌ورزی‌ و بر اساس موازین قانونی و تصمیمات مبتنی بر وحدت رویه؛ میزان این عوارض مطابق با آنچه برای سازمان هاو نهادهای آموزشی منظور شده‌است؛ برای اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان نیز لحاظ گردد. 
پاشایی در پایان سخنان خود تاکید کرد: درآمد حاصل از واگذاری املاک مازاد می‌تواند در بروزرسانی تجهیزات و ارتقا کارگاه‌های مهارت آموزی در سطح استان نقشی کلیدی ایفا کند.
 
در انتهای نشست، سعید رازانی بازرس کل استان لرستان، ضمن اعلام حمایت از دستگاه های اجرایی استان در رفع چالش‌ها و موانع موجود، بر نظارت دقیق بر انجام مناقصه‌ها و قراردادها به منظور جلوگیری از تضییع حقوق دولت تاکید کرد. 
 
این گزارش می افزاید: سازمان بازرسی کل کشور مطابق اصل ۱۷۴ قانون اساسی؛ وظیفه نظارت بر حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین و مقررات در دستگاه‌های دولتی زیر نظر رئیس قوه قضاییه را بر عهده دارد.
 
 
  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 114231
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب