شعار سال
شنبه 01 مهر 1403
  • 1401/09/29 - 21:11
  • - تعداد بازدید: 158
  • - تعداد بازدیدکننده: 146
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

درخشش واحد پژوهش اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان در دومین جشنواره ملی پژوهش‌های مهارت محور سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان؛ سند حرفه اندودکارها، گچکارها و سیمانکارها با کد حرفه 7123 به عنوان سومین سند حرفه برتر در سطح ملی، برگزیده و مورد تجلیل قرار گرفت.
سند مذکور که نخستین و تنها سند ارسالی از سوی لرستان است، با همت واحد پژوهش اداره کل آموزش فنی و حرفه ای این استان، به سرپرستی دکتر «معصومه کوشکی» تهیه و تنظیم گردید و از بین 109 اثر ارسالی به سازمان، به عنوان سومین اثر در سطح ملی برگزیده و از ایشان تقدیر و تجلیل بعمل آمد.

گزارش می افزاید: از آنجایی که هسته اصلی رشد کشور در پژوهش است. در سند کار شده مذکور، بر رکن “مفید بودن پژوهش به نفع جامعه” تاکید شده و انتفاع حوزه مهارت را نشانه گرفته است.
پژوهش، ارتباط نزدیکی با حوزه اجرا و حل مسائل و چالش‌های جامعه دارد که بها دادن به آن علاوه بر تقویت بنیاد‌های علمی برخی از مشکلات در زمینه آموزش مهارت‌های مختلف و ایجاد اشتغال را حلال می باشد.
در سال ها ی اخیر توجه به پژوهش و حضور افراد جوان و متخصص در واحد پژوهش اداره کل آموزش فنی و حرفه ای لرستان جان دوباره به کالبد این بخش دمیده که نخستین ثمره آن، تدوین سند حرفه برتر در سطح ملی است.

دومین جشنواره ملی پژوهش‌های مهارت محور و تجلیل از پژوهشگران و آثار منتخب سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور همزمان با هفته پژوهش در هشت بخش کتاب چاپی و الکترونیکی (تألیف یا ترجمه)، سند حرفه، پروژه‌ های ارزشیابی مهارت و آزمون‌های عملکردی، محتوای الکترونیکی تولید شده، مقالات علمی ‌پژوهشی و علمی ترویجی، مقالات اقدام‌پژوهی(کاربردی)، پایان‌نامه‌های دانشجویی (کارشناسی ارشد و دکترا) مرتبط با حوزه مهارت‌آموزی و طرح‌های پژوهشی برگزار شد، که در هر بخش با اهدای لوح های تقدیر و جوایز از نفرات برتر تقدیر شد.
این مراسم با حضور رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، ریاست، معاونین سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و جمعی از پژوهشگران و نخبگان کشور در سالن 22 بهمن سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برگزار شد.
این گزارش، در پایان بیان می دارد: با عنایت به اجرای سیاست های جدید سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در زمینه تدوین استانداردهای آموزشی، برای هر گروه شغلی بزرگ، تهیه و تدوین سند حرفه ای در نظر گرفته شده است. سند حرفه مجموعه ای از استانداردها و صلاحیت های معتبر در سطح ملی است که برای احراز و ارزیابی مهارت ها و دانش افرادی که بایستی عملکردی موثر در محیط کار به نمایش بگذارند تعریف می شود. سند حرفه عالی ترین سند آموزشی یک سیستم و معیاری برای تطابق سایر اسناد می باشد.
زمانی که آموزش مهارتی از طریق تجزیه و تحلیل وظایف، تکالیف و کارهای یک حرفه طراحی و تدوین شود یا به عبارتی آموزش بر تکالیف و شایستگی‌های شغلی بازار کار منطبق بوده و در راستای تکنولوژی های بروز باشد، باعث خود اشتغالی، افزایش توانایی های دانش، مهارت و قدرت درک شاغلین بخش شده و سبب افزایش بهره وری، راندمان تولید، سلامت تولید و انجام مطلوب تر کار در محدوده وظایف شغلی شده و افراد را برای احراز شغل، حرفه و کسب و کار آماده می نماید.
از مزایای دیگر استفاده از سند حرفه، سطح بندی مشاغل در یک حوزه شغلی است و مسیر ترقی و ارتقاء را برای شاغلین ترسیم می نماید و این انگیزه را برای شاغلین ایجاد می‌کند تا خودشان را به کمک آموزش های مهارتی ارتقاء دهند.
برای علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سند حرفه مذکور، داده ها از طریق لینک زیر، در دسترس می باشد.
https://rpc.irantvto.ir/sanadherfe/index/48

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 94322
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب