شعار سال
شنبه 31 شهریور 1403
  • 1402/12/13 - 10:52
  • - تعداد بازدید: 259
  • - تعداد بازدیدکننده: 254
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

رقابت دانش آموزان در مسابقه آزاد مهارت رشته رباتیک در خرم آباد برگزار شد

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان، از برگزاری رقابتی شاد و نشاط آور بین دانش آموزان و خانواده هایشان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان، مسابقه آزاد مهارت رشته رباتیک ویژه دانش آموزان ابتدایی و متوسطه اول و خانواده هایشان با حضور 34 تیم و با مشارکت آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد هوشمان در دو مرحله روز گذشته در مرکز آموزش فنی و حرفه ای 22 بهمن برگزار شد.

 معتمدی، در مراسم اختتامیه این مسابقه گفت: این مسابقه در سطح استانی در دو مرحله لیگ ربات جنگجو ویژه دانش آموزان و ساخت سفینه فضایی برای نجات تخم مرغ ویژه خانواده های دانش آموزی برگزار و سه نفر به مسابقات کشوری راه یافتند.

وی با اشاره به رده سنی شرکت‌کنندگان این مسابقات که دوره ابتدایی و متوسطه اول را شامل می شود، عنوان کرد: یکی از چالش‌های مهم پیش روی صنایع و کارخانجات، در اختیار داشتن نیروی انسانی ماهر و متخصص است و گره این مشکل با ادغام علم و عمل و با تربیت نیروی ماهر و متخصص باز می‌شود که این مهم نیاز به سرمایه گذاری و بستر سازی برای پرورش و رشد استعداد و خلاقیت فرزندان این مرز و بوم فراهم می گردد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان، با اشاره به برگزاری سالانه مسابقات آزاد در سطح استانی و راهیابی نخبگان مهارتی به مرحله کشوری و در صورت کسب حدنصاب برتر ورود به مرحله بین المللی، افزود:  ورود به اقتصاد پویای جهانی و دستیابی به مشاغل نوین و راهبردی جز با همراهی نظام آموزش و سنجش مهارت منطبق با الگوها، استانداردها و رویکردهای بین المللی امکان پذیر نخواهد بود و همین مهم ما را بر آن داشت تا با اجرای مسابقاتی که به علم نوین و مورد نیاز بازار آینده توجه ویژه دارد، امسال مسابقات رباتیک را در مرحله سنی کودک و نوجوان برگزار و استعداد یابی و شکوفایی خلاقیت را با ارتقا سطح مهارت و افزایش کیفیت آموزش های مهارتی، بستر سازی و ظرفیت های این استان را بهتر شناسایی و غربالگری کنیم.

معتمدی در پایان گفت: در راستای اجرای بیانیه گام دوم انقلاب و اجرایی نمودن جهاد تبیین، رشد و ساماندهی منابع و سرمایه های انسانی مبتنی بر نظام جامع آموزش، تربیت فنی، حرفه ای و مهارتی ، متضمن تحرکات اقتصادی،فرهنگی و سیاسی همه جانبه و چابک کشور عزیزمان در عرصه های ملی و بین المللی خواهد بود.

گزارش می افزاید؛ در پایان این مسابقه دانش آموزان سپهر غلامی دانش آموز پایه هفتم، محمد فتح الهی دانش آموز پایه ششم و حسین عباس زاده دانش آموز پایه پنجم به ترتیب مقام اول تا سوم را کسب نمودند.

علاقمندان به رشته رباتیک و پرورش استعداد فرزندان خود در این زمینه می توانند به آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای «هوشمان» واقع در شهرستان خرم آباد،خیابان انقلاب ابتدای خیابان ناصرخسرو یکصد متر قبل از میدان، سمت راست و یا به مراکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان محل سکونت خود مراجعه نمایند. 

 

گزارش تصویری:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 111120
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تنظیمات قالب