شعار سال
شنبه 31 شهریور 1403
  • 1402/07/08 - 21:47
  • - تعداد بازدید: 177
  • - تعداد بازدیدکننده: 173
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان خبرداد؛

زیر ساخت و تجهیزات مورد نیاز آموزش های مهارتی حوزه گردشگری در لرستان مهیا شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان، معتمدی مدیرکل از تکمیل خوابگاه  و مهمانسرای این اداره کل برای حضور همکاران و میزبانی مسابقات ملی مهارت و مسابقات آزاد مهارت خبر داد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان، در ابتدا ضمن اشاره به موقعیت جغرافیایی استان لرستان و آب و هوای چهار فصل آن، گردشگری و جذب توریست را در رونق چرخه اقتصادی استان و اشتغال جوانان مهم و موثر دانست.

معتمدی بیان کرد: در سند ملی آمایش سرزمین و برنامه کلان استانی توجه ویژه ای به گردشگری  و بومگردی شده است،این در حالی است که نبود نیروی مهارت دیده در این زمینه باعث کند شدن روند اجرای برنامه های جذب توریسم در استان شده است.

وی ادامه داد: این اداره کل به عنوان تنها دستگاه اجرای آموزش های غیررسمی در کشور می تواند با اجرای دوره های مهارتی حوزه گردشگری، هتلداری، بومگردی، رستوران داری و... بر طبق استاندارد سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، افراد علاقه مند در این حوزه را با محوریت ایجاد اشتغال آموزش داده و ماهر نماید.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان گفت: ارائه دوره های مهارتی با محوریت گردشگری و توجه به بازار کسب و کار نیازمند برنامه ریزی بلندمدت و فراهم نمودن بسترهای لازم از جمله فراهم نمودن زیرساخت های آموزشی، نیروی متخصص و آموزش دیده در این زمینه و خوابگاه هایی برای جذب افراد واجد شرایط آموزش است.

وی افزود: این اداره کل با استفاده از تجربیات سایر استان های پیشرو در این حیطه و پل ارتباطی مناسب با آن ها توانسته است بیش از 80 درصد از ساختار های مورد نیاز را فراهم نماید.

معتمدی اظهار کرد: پیرو انعقاد تفاهم نامه کشوری با سازمان ایرانگردی و جهانگردی، در استان با صنف هتلداری و جهانگردی چندین تفاهم نامه همکاری منعقد شده است که در واقع رویکرد این اداره کل اجرای دوره های مهارت آموزی در محیط کار واقعی است تا با استفاده از زیرساخت های نوین موجود و نیروی ماهر در این بخش ارائه آموزش های مهارتی و گواهینامه های فنی و حرفه ای به متقاضیان تسریع شود.

وی با اشاره به برگزاری دوره های ضمن خدمت ویژه مربیان و کارکنان سازمان، اجرای مسابقات مهارت در دو بخش ملی و آزاد که نیازمند حضور فرد در محل اجرای طرح است، اظهار کرد: تا کنون در استان لرستان با توجه به کمبود زیرساخت و تجهیزات مورد نیاز، نتوانسته ایم میزبانی مناسب برای این اقدامات ملی باشیم.

معتمدی با اشاره به اقدامات انجام شده برای ارتقا صنعت گردشگری در استان، گفت: در راستای اجرای طرح مولد سازی اموال دولتی، یکسری دستگاه و ادوات کشاورزی فاقد سند موجود بود که با همت و تلاش همکاران پس از دریافت سند به قیمت بسیار مناسبی در مزایده به فروش رسیدند و درآمد حاصل از آن در دو قسمت تکمیل تجهیزات و تعمیر کارگاه ها و خوابگاه های موجود در سطح استان مورد استفاده قرار گرفت.

وی افزود: تا کنون بالغ بر 80 درصد از امکانات و تجهیزات مورد نیاز خوابگاه های شهرستان های خرم آباد، بروجرد، سلسله، دورود، ازنا و الیگودرز بازسازی و بروزرسانی شده اند و بزودی به مرحله بهره برداری خواهند رسید.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان، گفت: هم اکنون در شهرستان خرم آباد خوابگاه با ظرفیت 40 تخت آماده سازی و تجهیز شده است و این شهرستان آمادگی لازم و کافی برای برگزاری مسابقات مهارتی، دوره های ضمن خدمت کارکنان و نیز میزبانی از همکاران با هدف گردشگری و سیاحت در این شهرستان را دارا می باشد.

معتمدی در پایان با اشاره به مجوزهای صادره شده برای آموزش در محیط کار واقعی، تاکید کرد: متقاضیان اجرای دوره های مهارتی در حیطه گردشگری، هتلداری، بومگردی و ... می توانند با مراجعه با این اداره کل از روند دریافت مجوزهای آموزش در محیط کارواقعی آشنا شده و با دریافت آن و تربیت نیروی متخصص و ماهر در این زمینه شاهد رشد و شکوفایی فرهنگ توریسم در استان باشیم.

گزارش می افزاید؛ در زمینه گردشگری و هتلداری که زیر مجموعه خوشه خدمات در آموزش های فنی و حرفه ای ست تا کنون بالغ بر 100 استاندارد تدوین و قابل آموزش است که با همت واحد پژوهش این اداره کل، آمادگی لازم برای تهیه و تنظیم استاندارد های نوین و موردنیاز را دارا می باشیم. 

 

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 105252
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب