شعار سال
شنبه 31 شهریور 1403
  • 1403/02/05 - 07:28
  • - تعداد بازدید: 213
  • - تعداد بازدیدکننده: 189
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان:

ضعف مدیریتی مشهود در بدنه آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان عامل بی‌انگیزگی و هدررفت منابع

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان لرستان: ضعف مدیریتی مشهود در بدنه آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان عامل بی‌انگیزگی و هدررفت منابع

✍نوشتاری از مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان خطاب به مدیران و کارکنان اداره متبوع

 

 

 بدیهی است توسعه و پیشرفت در هر مجموعه‌ای از مسیر تلاش، تخصص و از همه مهمتر تعهد، میگذرد و توانمندی یک سیستم در گرو کارآمدی تک تک اجزای آن است، چه بسا دستاوردهای عظیمی که تحت تأثیر رفتارهای غیر مسئولانه یک شبه بر باد رفته است.

 در حوزه آموزش فنی و حرفه‌ای نیز، فارغ از بحث زیرساخت‌ها، موضوع نیروی انسانی سازگار و مسئولیت پذیر بسیار حائز اهمیت است چرا که فقدان نیروی کارآمد و متعهد بطور چشمگیری منابع را نابود و انگیزه‌ها را هرز می‌دهد.

 در این برهه حساس تاریخی که سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور پرچم دار نهضت ملی مهارت‌آموزی است و همه نگاه‌ها به آموزش فنی و حرفه‌ای معطوف شده است، به حاشیه رانده شدن اهداف کلان سازمان به دلیل بی مبالاتی برخی مدیران و در  سطوح پایین تر کارکنان مراکز، زیبنده و شایسته اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان لرستان نیست.

 بازدیدهای میدانی و بررسی‌های ضمنی اینجانب بیانگر وجود ضعف مدیریتی مشهود در سطوح مختلف و وضعیت نابسامان نظام اداری است که مجموعه را به شدت ناکارآمد و منفعل ساخته است، تا جایی‌که گله گذاری و توپ را در زمین دیگری انداختن، به دستاویزی در جهت راحت طلبی و شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت، مبدل شده است.

 پر واضح است برون رفت از این بحران نیازمند یک تحول اساسی در بخش‌های مختلف مدیریتی است. لذا ضمن تاکید بر رسالت عظیم آموزش فنی و حرفه‌ای و نگاه ویژه مدیریت کلان کشور به این حوزه، خطاب به همه مدیران و کارکنان اعلام میدارم: در راستای اصالت بخشی و تقویت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، در گام اول تغییرات بنیادی از سوی همگان مورد انتظار است و موکدا متذکر می‌شوم که از سیاسی کردن مقوله آموزش فنی و حرفه‌ای به جد بپرهیزید چرا که ناخواسته ظلمی آشکار بر بدنه فنی و حرفه‌ای و متعاقبا توسعه استان است.

 از این رو، هر گونه اهمال، تعلل، بی نظمی و سهل‌انگاری در انجام وظایف و امور محوله قابل چشم‌پوشی نخواهد بود و صراحتا در برابر جریان‌های حاشیه ساز برخورد و موضع گیری قاطعانه اتخاذ خواهد شد.

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 112162
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تنظیمات قالب