شعار سال
شنبه 31 شهریور 1403
  • 1401/10/10 - 21:24
  • - تعداد بازدید: 146
  • - تعداد بازدیدکننده: 135
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان لرستان از رشد 86 درصدی ارائه آموزش های مهارتی در بخش دولتی و نیز رشد 35 درصدی این آموزش ها در بخش خصوصی، در سطح استان، نسبت به مدت مشابه سال گذشته، خبر داد

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ ای استان لرستان از رشد ۸۶ درصدی ارائه آموزش‌های مهارتی در بخش دولتی و نیز رشد ۳۵ درصدی این آموزش‌ها در بخش خصوصی، در سطح استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ایاستان لرستان معتمدی ضمن اشاره به افزایش تعدد رشته‌های مهارتی ارائه شده در سطح مراکز استان، گفت: این اداره کل در بخش دولتی ۱۰۹۸۳۳۴ نفرساعت  و در بخش غیردولتی ۲۰۶۱۶۴۱ نفرساعت   آموزش‌های مهارتی در ۶ ماه نخست امسال، به جوامع هدف ارائه نموده است.

معتمدی ضمن تاکید بر ارائه آموزش‌ها براساس تقاضا و نیاز بازار کار، افزود: یک میلیون و ۵۱۹۴۷۷ نفر ساعت در کارگاه‌ های ثابت شهری و سیصد و هشتاد و هشت هزارو ۸۵۸ نفرساعت دیگر نیز در کارگاه‌ های مهارت آموزی در محیط واقعی کار و سیار شهری مهارت‌های مورد تقاضا را فرا گرفتند.

وی ادامه داد: از تعداد مهارت آموختگان کارگاه‌های ثابت شهری،   397280   نفرساعت در پادگان‌ ها، ۱۳۳۹۴۵ نفرساعت در زندان‌ ها، ۴۸۶۴۰ نفر ساعت در کارگاه‌ های روستایی، ۱۱۶۷۸۸ نفر ساعت در کارگاه‌ های سیار شهری، ۸۲۴۸۵۶ نفر ساعت در مراکز تحت پوشش بهزیستی و ۸۴۸۲۴۷   نفر ساعت سایر متقاضیان مهارت آموزی، در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ایسطح استان آموزش‌های مهارتی را فراگرفته اند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ایاستان لرستان در ادامه گفت: این اداره کل با توجه به نیاز سنجی و شرایط اقلیمی و جغرافیایی هر منطقه قادر است که دوره‌های مورد نیاز را براساس استانداردهای آموزش فنی و حرفه‌ایبرای متقاضیان در بخش دولتی بصورت رایگان و در بخش خصوص با دریافت هزینه‌های مصوب در راستای افزایش انگیزه و اعتماد جوانان و جویندگان مهارت و کار، ارائه نماید.

معتمدی افزود: در همین راستا با توجه   به نقش بانوان در رونق اقتصادی خانواده و با توجه به نیاز بازار کار در شهرستان‌های خرم آباد، الیگودرز و دلفان دوره‌های مهارتی جدید از جمله: گیوه بافی، فیروزه کوبی روی مس، میناکاری روی سفال و مس، دوزنده چرم، رایانه، گلیم و فرش بافی در این مراکز   بصورت رایگان برای بانوان خوش ذوق و متقاضی برگزار می‌شود.

این گزارش می‌افزاید؛ معتمدی در ادامه با اشاره به سفر ریاست جمهوری به استان لرستان اظهار داشت: سفر رئیس جمهور مردمی به این استان رهاورد‌های بسیار قابل توجهی برای این اداره کل به همراه داشت، از جمله مصوب نمودن ۲۲۰ میلیارد ریال بودجه اختصاصی  که از این میان تاکنون ۱۳۰ میلیارد آن تخصیص یافته که در راستای تجهیز نمودن کارگاه‌های آموزش فنی و حرفه‌ایسطح استان از جمله: دپارتمان‌های تخصصی کارآفرینی و کسب و کار خرم آباد، کشاورزی و عشایری خرم آباد، ورشوسازی بروجرد، و تکمیل فرآیند احداث مراکز خواهران شهرستان بروجرد و ازنا مورد استفاده قرارگرفته است و امیدواریم با تخصیص هرچه سریعتر باقی مصوبات تا قبل از پایان سال جاری شاهد به بهره برداری رسیدن تمامی پروژه‌های در دست اقدام باشیم.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ ای استان لرستان با بیان اینکه مهارت آموزی یکی از ارکان اصلی در توانمند سازی افراد برای حضور در بازار کار و   رونق اشتغال است، اظهار داشت: امروزه افراد دارای مدارک دانشگاهی نیاز به تخصص و مهارت دارند تا بتوانند آموخته‌های خود را به مرحله اجرا درآورند و این اداره کل با ارائه دوره‌های مهارتی مورد نیاز و تقاضای جویندگان کار و شاغلین بنگاه‌های اقتصادی تمامی ظرفیت و توان خویش را در اشتغال آفرینی و رونق اقتصاد در جامعه،   به کار گرفته است.

این گزارش می‌افزاید؛ ۱۷   مرکز آموزش دولتی، بیش از ۴۰۰ آموزشگاه آزاد و ۲۸ مرکز جوارکارگاهی (واحدهای آموزشی مستقر در صنایع) در استان لرستان فعال و آموزش‌های مهارتی را به متقاضیان ارائه می‌نمایند.

علاقمندان به کسب مهارت و افزایش توانمندی در ایجاد کسب و کار می‌توانند با مراجعه به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ایدر شهرستان محل سکونت خود مشاوره و اطلاعات کافی را بدست آورند.

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 94626
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب