شعار سال
شنبه 31 شهریور 1403
  • 1402/11/10 - 01:38
  • - تعداد بازدید: 120
  • - تعداد بازدیدکننده: 118
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

مهارت آموزی زنان بستر ایجاد اشتغال را فراهم خواهد کرد

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان، نشست هم اندیشی ادارات کل آموزش فنی و حرفه‌ای و امور بانوان استانداری برگزار شد‌. این نشست در محل دفتر امور بانوان استانداری و با حضور مسئول و کارشناسان روابط عمومی، فریبا رضایی مسئول امور بانوان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان و فریبا ولی پور مدیر‌کل امور بانوان  استانداری لرستان برگزار شد.
 
این نشست پیرو تفاهم نامه همکاری ارائه آموزش های مهارتی ویژه ۷۰۰ نفر از بانوان سرپرست خانوار یا بدسرپرست و در راستای بحث و تبادل نظر به منظور ساخت و تولید مستند داستانی با محوریت آموزش، مهارت و اشتغال پایدار زنان بی سرپرست و بد سرپرست در استان لرستان  صورت گرفت.
 
ولی‌پور همراه ابراز امیدواری از نتیجه بخش بودن طرح مذکور، گفت: در این تفاهم نامه بر نیاز سنجی آموزشی، برنامه ریزی؛ سازماندهی و اجرای دوره مهارتی و ارزشیابی جهت آموزش جامعه هدف (زنان سرپرست خانوار، بد سرپرست، خود سرپرست و افراد آسیب پذیر اجتماعی ) و اعطای گواهی نامه مهارتی پس از طی مراحل قانونی برای تعداد ۷۰۰ نفر از بانوان سرپرست خانوار استان لرستان با اولویت شهرستان دلفان در پنج رشته چرم دوزی، خیاطی، گلیم، فرش بافی، چلنگری و ... تاکید شده است.
 
 
در ادامه، شاهیوند نظارت مداوم و مستمر دو اداره کل در فرآیند اجرای مفاد تفاهم‌نامه را در محقق شدن اهداف طرح، ضروری دانست و بیان داشت: از دیگر بندهای مهم این تفاهم نامه می‌توان به  توانمندسازی جامعه هدف برای آموزش و معرفی به کارآفرینان جهت ایجاد اشتغال برای تعداد ۷۰۰ نفر از بانوان سرپرست خانوار مهارت دیده از سوی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان اشاره نمود که تاکنون این اداره کل با فراهم نمودن بسترهای مناسب اقدامات بسیار خوبی را انجام داده است.
 
 
گزارش می افزاید: تا کنون ضمن ارائه دوره‌های مهارتی، بانوان آموزش دیده توانسته اند اشتغال آفرینی نموده و یا با ایجاد مشاغل خانگی زمینه درآمدزایی برای بانوان دیگر را نیز فراهم نمایند. بگونه ای که با احداث کارگاه های تولیدی زمینه اشتغال چند نفر را نیز فراهم نموده اند.

 

 

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 110165
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تنظیمات قالب