شعار سال
شنبه 31 شهریور 1403
  • 1403/04/21 - 06:54
  • - تعداد بازدید: 73
  • - تعداد بازدیدکننده: 69
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان:

مهارت آموزی زندانیان راهکاری مهم در اشتغالزایی،امیدآفرینی و کاهش آسیب‌های اجتماعی

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان لرستان، در آستانه هفته ملی مهارت، نشست کارگروه مهارت‌آموزی ادارت کل زندان‌های استان و آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان با حضور مدیران کل، معاونین، روسا و مربیان مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و زندان‌های سطح استان با محوریت ارائه آموزش‌های مهارتی بازار محور و در راستای اشتغال‌آفرینی و کاهش آسیب‌های اجتماعی برگزار شد.

 

در این نشست علی پاشایی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان بر مهارت آموزی زندانیان به عنوان راهکاری مهم در اشتغالزایی، امیدآفرینی و کاهش آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.

در آغاز جلسه، عبدالمجید کشوری مدیرکل زندان‌های استان؛ خدمتگزاری به مردم را فرصتی مغتنم دانست و افزود: یکی از شاخص‌های مهم در سند تحول قضایی، اشتغال و حرفه آموزی زندانیان است که در روند اصلاح آنان آثار تربیتی بسزایی دارد، از این رو ما نیز به‌عنوان کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی، بر خود وظیفه می‌دانیم که در راستای تسهیل مهارت آموزی زندانیان گام برداریم.

 

عضو شورای قضایی استان، یکی از دغدغه‌های اصلی زندانیان را وضعیت معیشت و اقتصاد خانواده برشمرد و اظهار کرد: هرجا که تصمیمات ما بر جنبه‌های علمی و عملی متکی بوده نتایج مثبتی حاصل شده‌است، لذا، بر اساس تحقیقات انجام شده در مقوله اصلاح و تربیت، اشتغال و مهارت آموزی می‌تواند در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثر باشد.

کشوری ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مربیان آموزش فنی و حرفه‌ای، تصریح کرد: در این حوزه اداره کل زندان‌های استان لرستان آمادگی لازم خود را در جهت تعامل با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اعلام می‌دارد.

علی پاشایی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان در ادامه، آموزش‌های مهارتی را مهم‌ترین راه‌حل معضل بیکاری دانست و گفت: در دیدار مقام معظم رهبری با کارگزاران نظام، ایشان بر توجه ویژه به آموزش‌های مهارتی در بحث اشتغال تأکید کردند که این امر خود دلیلی متقن بر اهمیت جایگاه مهارت آموزی است.

پاشایی لزوم پرداختن به موضوع اشتغال زندانیان را از دو وجه قانونی و اخلاقی مدنظر قرار داد و افزود: زندانیان به عنوان یکی از گروه‌های هدف ۱۹ گانه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور مطرح هستند، لذا نگاه ویژه به این گروه و خانواده‌های آنان از نظر ارائه آموزش‌های مهارتی، بایستی در دستور کار باشد، بنابراین مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای استان در تعامل و هم افزایی با دستگاه‌های ذیربط و برطرف کردن چالش‌های موجود در امر مهارت‌آموزی زندانیان و خانواده‌های آنان آمادگی کامل داشته و پای کار است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بنیاد تعاون زندان را واجد ظرفیت‌های بالقوه دانست و ابراز امیدواری کرد که با استفاده از این ظرفیت‌ها و توانمندی مجموعه می‌توان مهارت آموزی را در مسیر اشتغالزایی با هدف ایجاد مشاغل پایدار و رونق تولید هدایت کرد.

وی به جایگاه ارزشمند گواهینامه‌های مهارتی اشاره و اظهار داشت: بدون شک کسب گواهینامه مهارت در آینده نزدیک معیار و ملاک بکارگیری نیروی کار ماهر خواهد بود چرا که نشان از تخصص، کارآمدی و حرفه‌ای بودن فرد دارد.

علی پاشایی ضمن ارج نهادن بر تلاش، سختکوشی و تعهد کاری مربیان شاغل در واحد آموزش‌های مهارتی زندان‌، بر تکریم و لزوم ارتقای شرایط کاری آنان تاکید کرد.

 

 

در بخش دیگری از این نشست، مربیان آموزش فنی و حرفه‌ای و مهارت آموزی زندانیان و همچنین مسئولین اشتغال زندان‌های استان لرستان به بیان محدودیت‌ها و مشکلات موجود در حوزه کاری خود پرداختند که در نهایت به منظور تسهیل فرآیندها و برطرف شدن چالش‌های مطرح شده، تصمیماتی اتخاذ گردید.

در پایان، از سوی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان لرستان و با همراهی مدیرکل زندان‌های استان از کارگاه‌های اشتغال زندانیان بازدید به عمل آمد و روند خدمات مهارت‌آموزی و اشتغال‌آفرینی زندانیان از نزدیک مورد رصد قرار گرفت.

 

 

 

 

 

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 114225
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب