شعار سال
شنبه 31 شهریور 1403
  • 1403/05/09 - 15:54
  • - تعداد بازدید: 53
  • - تعداد بازدیدکننده: 50
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری لرستان؛

نجات استان لرستان در توانمندسازی نیروی انسانی است

آئین افتتاح مرکز تخصصی سنجش و ارزشیابی مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران شهرستان خرم‌آباد، با حضور سیروس ابراهیمی، معاون و علی اصغر صفری راد مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان و جمعی از مدیران و روسای دستگاه های اجرایی استان برگزار شد.

در حاشیه این مراسم و در نشست صمیمانه معاون استاندار با مدیرکل،معاونین روسای واحدها و رئیس مرکز،کارکنان و مربیان مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران شهرستان خرم آباد، ابراهیمی بر لزوم گسترش و توسعه آموزش های مهارتی در استان تاکید کرد.

 

وی با اشاره به نیاز جامعه امروز به مهارت آموزی گفت: نجات استان لرستان در دو چیز است: 1- تغییر در نگرش و مصرف گرایی 2- توانمندسازی نیروی انسانی که آموزش فنی و حرفه ای دستگاهی است که می تواند دانش تئوریک را بالفعل نماید، یعنی نیروی جوان فارغ‌التحصیل از دانشگاه پس از طی دوره های آموزش فنی و حرفه ای به یک نیروی کار تبدیل خواهد شد و به همین جهت اقدام و فعالیت‌های شما مهم، ارزشمند و سازنده است.

در ادامه با تاکید بر نیاز به آموزش های بازارمحور افزود : بایستی مهارت آموزی را به سمت حوزه های متناسب با بازار کار هدایت کنیم تا هر مهارت یک شغل ایجاد کند و منجر به کاهش نرخ بیکاری در جامعه شود.می توانیم هر مهارت را به یک شغل خانگی تبدیل کنیم که افراد در منازل بتوانند کارآفرینی کنند.

ابراهیمی اظهار کرد: رونق اقتصادی زمانی رخ خواهد داد که نیروی انسانی ماهر بتواند بدرستی منابع را مدیریت کند، و تربیت نیروی انسانی ماهر در استان رسالت برجسته و خطیر اداره کل آموزش فنی و حرفه ای است.

ابراهیمی در پایان بیان کرد: امید دارم با انسجام همدلی و همکاری که با مدیریت علی پاشایی در این اداره کل ایجاد شده، شاهد رونق بیش از پیش کارگاه های مهارت آموزی و پرورش نیروی ماهر مورد نیاز صنعت و تولید استان باشیم.

در ادامه مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان، مهارت آموزی را کلید اشتغال دانست و گفت: با عنایت خداوند منان و همت کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه ای در کشور، شاهد توجه و تاکید مقامات ارشد سیاسی و دولتی به مهارت آموزی هستیم.

وی افزود: در این میان چالش هایی نیز در مسیر وجود دارد همچون موازی کاری دستگاه ها ی اجرایی در برگزاری دوره های مهارتی،که خواستار پیگیری کارگروه توسعه مهارت استان برای رفع این چالش هستیم.

پاشایی عنوان کرد: دغدغه اصلی و مهم دیگر پیش روی آموزش مهارتی استان، کمبود اعتبارات است، که با تخصیص اعتبارات تبصره 18 این مهم نیز هموارتر خواهد شد.

در پایان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان، قول مساعد داد که علاوه بر اعتبارات تبصره 18، بمنظور تسهیل و تسریع در امر آموزش های مهارتی اعتباراتی در بخش کمیته امداد و بهزیستی و نیز بصورت جداگانه به این اداره کل تخصیص دهد.

 

 

 

 

 

 

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 114669
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب