شعار سال
شنبه 31 شهریور 1403
  • 1402/07/19 - 02:11
  • - تعداد بازدید: 210
  • - تعداد بازدیدکننده: 206
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان:

نماز لکوموتیو محرک دیگر واگن های فضائل اخلاقی و انسانی است

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان، دومین جلسه ستاد اقامه نماز این اداره کل با حضور حجت الاسلام و المسلمین  محمدجواد چراغی، حشمت اله معتمدی مدیر کل، حجت الاسلام المسلمین هومن سپهوند امام جماعت اداره کل و سایر اعضا در سالن جلسات برگزار شد.

در ابتدای این جلسه مدیر ستاد اقامه نماز استان، ضمن تقدیر از فعالیت های فرهنگی این اداره کل، گفت: نماز مهر قبولی همه اعمال است و در دین مبین اسلام جایگاه ویژه ای دارد، به گونه ای که در هنگام قضاوت سفارش شده که چنانچه شاهد اهل نماز نباشد، شهادتش پذیرفته نیست. 

چراغی در ادامه در مورد اهمیت، ارزش و جایگاه نماز به آسیب های ناشی از ترک آن اشاره نموده و بیان داشت: در موضوعات پیش آمده در سطح جامعه، ترک یا کم ارزش شمردن نماز واضح و مبرهن است. ضروری است تا با تبیین موضوعات و اقناع افراد در تسلط و اشراف به تبعات مثبت و منفی نماز ، در آگاهی اقشار مختلف جامعه بکوشیم.

مدیر ستاد اقامه نماز استان، گفت: ستاد اقامه نماز استان در همین راستا آمادگی برگزاری دوره های مختلف در رده های کودکان، نوجوانان، کارکنان و خانواده کارکنان را داریم.

وی افزود: روایت داریم انسان با آنچه در مورد آن جهل دارد به مخالفت و دشمنی می پردازد، لذا موظف به تبین آموزه های اسلامی برای جامعه به ویژه جوانان هستیم تا در کاهش جهل و افزایش دانایی جامعه دخیل و موثر باشیم.

در ادامه این جلسه معتمدی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان با اشاره به آیه 45 سوره عنکبوت گفت: حقیقتا نماز، ترمز و احترازی است از همه منکرات و افراد را از رذیلات و گرفتار شدن به آسیب های برخواسته از ترک نماز مصون می دارد.

معتمدی با تاکید بر اینکه نماز از فحشا و منکر جلوگیری می کند، بیان داشت: در بازدید از زندان ها به ندرت شاهد حضور کسانی هستیم، که مقید به نماز و پایبند به آن باشند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان در ادامه گفت: به شکرانه خداوند متعال همکاران این اداره کل از لحاظ اهمیت به نماز و تقید به مسائل مذهبی و رعایت آن؛ در سطح بالایی قرار دارند، که مطمئنا سعادت دنیوی و اخروی را برای ایشان به همراه دارد.

معتمدی در پایان با قدردانی از زحمات و اخلاق حسنه امام جماعت اداره کل حجت الاسلام و المسلمین هومن سپهوند، دبیر شورای فرهنگی اجتماعی و مسئول اقامه نماز اداره کل را  موظف نمود تا  فعالیت های خود را در  راستای اقامه نماز و دیگر مسائل فرهنگی و مذهبی با تاکید و تمرکز بیشتری انجام دهند. 

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان تاکید کرد: در مسائل فرهنگی، نماز به مانند لکوموتیو محرک قطاری است که دیگر واگن های فضائل اخلاقی و انسانی را بدنبال خود خواهد داشت.

 

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 105572
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب