شعار سال
شنبه 31 شهریور 1403
  • 1402/04/27 - 01:47
  • - تعداد بازدید: 132
  • - تعداد بازدیدکننده: 130
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان؛

هفته ملی مهارت فرصتی مغتنم برای معرفی ظرفیت ها و توانمندی های مهارتی به جوامع هدف است

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان، معتمدی مدیرکل، در نشست تبیین برنامه های اجرایی هفته ملی مهارت،ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت سالار شهیدان و اصحاب باوفایش، گفت: منابع انسانی مهم ترین سرمایه هر جامعه ای است و سرنوشت هر جامعه به دست منابع انسانی توسعه یافته و شایسته با دانش روز رقم خواهد خورد که در این میان دانش روز بایستی با مهارت ادغام شود تا فرد متخصص ماهر آینده این مرز و بوم را  به روشنی رقم زند.

در نشست تبیین برنامه های اجرایی هفته ملی مهارت، که با حضور مدیرکل، معاونین و اعضای شورای مهارت ستاد استانی در سالن جلسات اداره کل برگزار شد، معتمدی هفته ملی مهارت را فرصتی مغتنم برای معرفی و شناساندن خدمات مهارت آموزی آموزش های فنی و حرفه ای به آحاد مختلف جامعه برشمرده و گفت: با همبستگی هرچه بیشتر واحد های مختلف این اداره کل بایستی تمامی توان و ظرفیت خود را در ترویج فرهنگ مهارت آموزی و توسعه کارآفرینی در سطح استان بکار بگیریم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای با اشاره به جوامع هدف 19 گانه آموزش های مهارتی، گفت:  با توجه به گستره مخاطبان آموزش فنی و حرفه‌ای و به ‌منظور ترویج و ارتقای فرهنگ مهارت‌آموزی در سطوح مختلف اجتماعی و افزایش منزلت اجتماعی و آموزش مهارتی، برنامه‌های متنوعی در بخش دولتی و با همکاری بخش خصوصی (انجمن صنفی آموزشگاه های آزاد) در هفته ملی مهارت اجرا خواهد شد.

معتمدی، توسعه، ترویج و ارتقای فرهنگ مهارت آموزی، کار و کارآفرینی در سال مهار تورم و رشد تولید، ایجاد انگیزه و عزم ملی برای دستیابی به فرصت های شغلی پایدار در مسیر افزایش بهره وری تولید ، ارتقای منزلت و جایگاه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و اطلاع رسانی هرچه بیشتر این آموزش‌ها در سطوح مختلف را از عمده اهداف برنامه‌های این هفته اعلام کرد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان، برگزاری نمایشگاه مجازی، تور مهارت ویژه خبرنگاران و اصحاب رسانه، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی در بین کارکنان و عموم مردم، دیدار با ائمه جمعه، سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه، تبلیغات محیطی، برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت مهارتی در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای،  را از جمله برنامه‌های این اداره کل به مناسبت گرامیداشت هفته ملی مهارت دانست. 

معتمدی با اشاره به هم افزایی ظرفیت های موجود گفت: «هفته ملی مهارت» هفته معرفی جایگاه آموزش های فنی و حرفه‌ای و جریان سازی مهارت است و همه اعضای خانواده بزرگ اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در دو بخش دولتی و خصوصی باید خود را مسئول حضور در این رویداد مهم دانسته و در هر عرصه ای که می توانند به عنوان خادمین مهارت آموزی بهترین تعریف را برای فرهنگ مهارت آموزی به جامعه منعکس کنند.

وی در ادامه گفت: تعامل برون سازمانی با جوامع هدف و ذینفعان در راستای بازدید و تورهای مهارتی در طول این هفته در دستور کار قرار دارد تا بتوانیم جایگاه آموزش های فنی و حرفه ای در اشتغال آفرینی و ایجاد انگیزه و خود باوری در بین جوانان هم استانی را به همگان معرفی کنیم.

معتمدی گفت: تعامل با اصحاب رسانه و همکاری و هماهنگی با صدا و سیمای استان در راستای ترویج  و گسترش فرهنگ مهارت آموزی و مهارت افزایی، برگزاری مسابقات مهارتی در رشته های گوناگون، با مشارکتهمکاران و خانوده های ایشان، برگزاری نشست های خبری و تور رسانه ای از برنامه های مهم این هفته خواهد بود.

وی اذعان کرد: تمامی مراکز آموزش فنی و حرفه ای درسطح استان با بکارگیری تمامی ظرفیت و توان مهارتی خود در جذب حداکثری مسئولان و مدیران دستگاه های اجرایی بمنظور بازدید و دیدار مهارتی از کارگاه ها و نمایشگاه های مهارتی، همت گمارند.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت رسانه‌ها، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برای معرفی ظرفیت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای، بیان کرد: تولید محتوای ویدئویی کوتاه با موضوع مهارت آموزی و برگزاری نمایشگاه مجازی مهارت در سطح گسترده در فضای مجازی از جمله اقدامات موثر در ارتقا جایگاه مهارت آموزی در سطح استان خواهد بود.

معتمدی با اشاره به نقش مهارت آموزی در گام دوم انقلاب بیان کرد: با اجرای گسترده و هدفمند برنامه‌های فرهنگی، ترویجی، رسانه‌ای و اطلاع رسانی و… در روزهای هفته ملی مهارت با هم افزایی مسئولان و  ذینفعان و شرکای اجتماعی، دستاوردهای ارزشمندی را در مسیر گسترش نهضت ملی مهارت آموزی در گام دوم انقلاب در استان چهار فصل لرستان رقم خواهیم زد.

گزارش می افزاید؛ با توجه به همزمانی ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران با وفایش، با هفته ملی مهارت امسال این رویداد ملی از 6 مرداد ماه لغایت 13 مرداد ماه برگزار خواهد شد.

 

گزارش تصویری:

 

 

 

 

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 102440
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب