شعار سال
شنبه 31 شهریور 1403
  • 1403/05/29 - 01:32
  • - تعداد بازدید: 53
  • - تعداد بازدیدکننده: 50
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

کسب آموزش‌های مهارتی توسط زندانیان؛ گامی در جهت اشتغال پذیری و بازگشت سعادتمندانه آنان به آغوش خانواده و جامعه است

 مرحله استانی سومین دوره مسابقات آزاد مهارت‌های زندانیان لرستان برگزار شد.
 
 مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان:
 
کسب آموزش‌های مهارتی توسط زندانیان؛ گامی در جهت اشتغال پذیری و بازگشت سعادتمندانه آنان به آغوش خانواده و جامعه است.
 
 به گزارش روابط عمومی اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان لرستان، زندانیان در این دوره از مسابقات مهارت محور، در رشته‌های پیرایشگری، فرش بافی، چرم، خیاطی، فناوری خودرو، صنایع چوب، برق ساختمان و جوشکاری با هم به رقابت پرداختند و در پایان با اهدای لوح و جوایز نقدی از نفرات اول تا سوم هر رشته تقدیر شد.
 
 عبدالمجیدی مدیرکل زندان‌های استان لرستان در اختتامیه این مراسم گفت: هدف از برگزاری این مسابقات، صرفا تعیین رتبه‌های برتر و اهدای جوایز نیست؛ بلکه هدف نهایی ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کسب مهارت توسط زندانیان است که این امر می‌تواند در آینده به ایجاد شغل و تضمین آینده شغلی زندانیان کمک کند.
 
وی تلاش‌های همه جانبه همکاران در دو مجموعه زندان‌های استان و آموزش فنی و حرفه‌ای استان را در برگزاری این مسابقات قابل ستایش خواند.
 
 پاشایی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان لرستان نیز در سخنانی ضمن تاکید بر نگاه ویژه سازمان به مقوله مهارت آموزی زندانیان، گفت: امروزه در زندان‌های ما محصور بودن و محدودیت حکم فرما نیست بلکه زندانیان می‌توانند در راستای غنی سازی اوقات فراغتشان با کسب آموزش‌های مهارت محور در ایجاد و تقویت روحیه نشاط و امید به زندگی گام بردارند که به تبع آن؛ این انگیزه و امید به خانواده‌های زندانیان نیز منتقل خواهد شد.
 
وی افزود: بطور کلی هدف اساسی و بنیادی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در مهارت آموزی زندانیان؛ توانمندسازی، پرورش و هدایت استعدادها، ارتقای ضریب اشتغالپذیری و حذف ریشه‌های مبادرت به جرم است، که خروجی آن این خواهد بود که فرد زندانی پس از آزادی با کوله‌باری از تجربه و فنون مهارتی سعادتمندانه به آغوش جامعه و بازار کار باز خواهد گشت.
 
 پاشایی برگزاری مسابقات مهارتی را در گفتمان سازی الگوهای مهارتی موثر دانست و عنوان کرد: برگزاری رویدادهایی از این دست؛ در ترویج نهضت مهارت آموزی، تبادل تجربیات به منظور ارتقای سطح کیفی آموزش‌های مهارتی، هدایت استعدادهای برتر و افزایش اعتماد به نفس مهارت آموزان بسیار کمک‌کننده خواهد بود.
 
 در پایان، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: مجموعه ما بر آن است که با بررسی و تدوین نیازسنجی آموزشی زندانیان و تامین زیرساخت‌های آموزشی مناسبت بتواند بیش از پیش در برگزاری دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای با کیفیت بالا و درخور، گام بردارد و مسلما در این راه خطیر نیازمند همکاری و هم افزایی سایر نهادهای سیاست‌گذار از جمله اداره کل زندان ها است.
 
 علی پاشایی در اختتامیه این دور از مسابقات، از زحمات و تلاش‌های شبانه روزی عوامل اجرایی بویژه مدیرکل زندان‌های استان لرستان در خلق این رویداد مهارتی، تشکر کرد.
  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 115296
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب