شعار سال
شنبه 31 شهریور 1403
  • 1403/03/24 - 10:28
  • - تعداد بازدید: 107
  • - تعداد بازدیدکننده: 93
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان؛

گسترش مهارت آموزی در مناطق کمتر توسعه یافته استان اولویت مهم آموزش فنی و حرفه ای است

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان، علی پاشایی مدیرکل، در بازدید از مدرسه راه رشد واقع در محله پشته حسین آباد به منظور راه اندازی خانه مهارت، گفت: گسترش مهارت آموزی در مناطق کمتر توسعه یافته استان اولویت مهم آموزش فنی و حرفه ای است.

در راستای راه اندازی خانه مهارت ویژه مناطق جنوب شهرستان خرم آباد، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان و هئیت همراه با حضور روسا و معاونین آموزش و پرورش و نهضت سواد آموزی ناحیه 2 شهرستان خرم آباد، از مدرسه راه رشد واقع در محله پشته حسین آباد بازدید نمود.

 

 

 معاون آموزش و پرورش ناحیه 2 شهرستان خرم آباد، در این بازدید با اشاره به پایه گذاری نهضت سواد آموزی به دستور رهبر فقید انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) اظهار کرد: نهضت ما هدایت و ترغیب همه افراد بی سواد و کم سواد در تمامی نقاط استان به ویژه مناطق کمتر برخودار به سمت سوادآموزی است.

بهاروند در ادامه با اشاره به تسهیلاتی که دستگاه های اجرایی از جمله کمیته امداد ارائه می دهند، گفت: ما می توانیم با گسترش تعاملات و ترکیب علم و عمل، سوادآموزی و مهارت آموزی با یکدیگر بستری را فراهم کنیم که افراد ساکن در مناطق کمتر برخوردار و حاشیه نشین بالاخص سرپرستان خانوار بگونه ای ماهر شوند که با دریافت تسهیلات از دستگاه های حمایتی براحتی ایجاد شغل نموده و به اقتصاد خانواده رونق بخشند.

 

 

وی در پایان ضمن تقدیر از اقدامات اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان در راستای اجرای دوره های مهارت آموزی در مناطق حاشیه نشین، افزود: ما ظرفیت ها و امکانات مناسبی در دسترس داریم و با تشکیل شورای سواد آموزی که البته اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان نیز یکی از اعضای فعال این شورا می باشد، خواستار هم افزایی فعالیت ها و اقدامات آموزشی_مهارتی هستیم.

در ادامه مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان با تاکید بر رسالت این سازمان، گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای ، تنها سازمان متولی آموزش های غیر رسمی در کشور است، رسالت ما گسترش مهارت آموزی و ارائه آموزش های فنی و حرفه ای است.

وی همچنین افزود: ما بعنوان خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، علاوه بر اجرای این رسالت، برخود تکلیف می دانیم که با اجرای دوره های مهارت آموزی متناسب با تقاضای بازار ویژه جوانان جویای کار که با وجود داشتن مدارک عالی دانشگاهی بدلیل نداشتن مهارت کافی انگیزه ای برای ورود به عرصه کسب و کار ندارند، بسترهای مناسب را ایجاد کنیم.

علی پاشایی، در ادامه ضمن تاکید برگسترش همکاری ها، اظهار کرد: وظیفه ما دستگاه های اجرایی این است که به دور از اقدامات جزیره ای و با هم افزایی ظرفیت ها، تجهیزات و بکارگیری نیروی متخصص، زمینه افزایش مهارت، توانمندی، و در نتیجه انگیزه و امید را در دل جوانان به ویژه در محلات کمتر برخوردار، فراهم کنیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان،جایگاه، ظرفیت و تجهیزات ارگان ها را در دست مدیران و مسئولین امانت دانسته و بیان کرد: از زمان انتصاب دغدغه اصلی اینجانب، استفاده از تمام ظرفیت ها و تجهیزات این اداره کل در راستای مهارت آموزی و مهارت افزایی جوانان این استان، بوده است.

وی افزود: در همین راستا، نخستین جلسه کارگروه مهارت آموزی استان، به ریاست سیروس ابراهیمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان، برگزار شد؛ که از مصوبات مهم این جلسه تاکید بر گسترش مهارت آموزی در مناطق محروم و کمتر برخوردار استان از جمله شهرهای رومشکان ، معمولان و جنوب شهرستان خرم آباد می باشد.

پاشایی گفت: در این کارگروه مطرح شد که با توجه به رسالت آموزش فنی و حرفه ای که همانا گسترش مهارت آموزی و آموزش های علمی و عملی است، بایستی دستگاه های اجرایی بدور از موازی کاری آموزش های مهارتی مورد نیاز خود را از این اداره کل مطالبه کنند، و ما نیز با تمام توان پای کار ایستاده ایم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان با اشاره به دستگاه های اجرایی حمایتی که قابلیت ارائه تسهیلات با سود کم بهره را دارند، تاکید کرد: ما خواستار هم افزایی تعاملات ارگان های اجرایی با این اداره کل هستیم تا مهارت آموزی با دریافت وام های کم بهره برای جوانان این استان منجر به ایجاد شغل پایدار شود.

وی با اشاره به تقاضا محور بودن آموزش های فنی و حرفه ای، گفت: هدف از راه اندازی خانه مهارت در منطقه جنوب شهرستان خرم آباد این است که آموزش های مهارتی مورد نیاز این منطقه شناسایی و اجرا شود، تا بتوانیم در راستای اجرای رسالت خود، با ماهر نمودن جوانان جویای کار موجبات کاهش آسیب های اجتماعی در این مناطق را فراهم کنیم.

پاشایی گفت: عموم مردم بر این باورند که شغل یعنی استخدام در یک ارگان یا کارخانه، اما در جهان امروز شاهد این هستیم که فرد با آموزش یک مهارت آن هم در منزل و یا حتی از راه دور می تواند شغلی پایدار برای خود فراهم کند.

وی تاکید کرد: این اداره کل آمادگی کامل دارد تا با ارائه آموزش های مهارتی بازار محور کوتاه مدت و کم سرمایه بر زمینه و بستر مناسب را برای اشتغال آفرینی جوانان فراهم نماید.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان، در پایان با تاکید بر مطالبه آموزش های مهارتی مورد نیاز جوانان این منطقه از این اداره کل، گفت: در مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان امکانات،تجهیزات و نیروهای ماهر و متخصص با تمام توان آمادگی ارائه انواع آموزش های مهارتی براساس نیاز بازارکار را دارد.

 

 

 

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 113681
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تنظیمات قالب